Összes bejegyzés

A Viapan Group meghódítja a horvát tengerpartot

Adria sales team - Viapan Group

Šibeniktől Porečig - Betámadtuk a horvát tengerpartot

A Viapan Group nyugat-balkáni terjeszkedésének első lépcsőfoka a szerbiai jelenlét volt, amely immár öt éve egy jól működő történet. Szabadkai irodánkból több száz vajdasági munkavállalónak biztosítottunk megélhetést Magyarországon, de a szülőföldön is, számos szerbiai partneren keresztül. Ezt követően megnyitottuk eszéki irodánkat és logikus lépésnek tűnt, hogy a következő mérföldkő lesz Európa talán legszebb tengerpartjának, a horvát Adria betámadása. 

A horvát tengerpart hossza a szigetek nélkül 1777 kilométer. A többségünk ebből a jó kis strandokat ismeri, ahol annyira jó elheverni nyaranta. Üzleti szempontból megközelítve, nyugodtan mondhatjuk, hogy a pénz és a biznisz a parton hever, csak fel kell szedni.

Ezzel a célkitűzéssel vágott neki a Viapan Group multikulturális csapata, bosnyák, horvát, szerbiai és magyarországi kollégákkal, hogy végig járjuk legalább egy részét ennek az 1777 kilométernek és felszedjük az ott heverő üzleti lehetőségeket, ezzel munkát biztosítva mindazok részére, akik a vendéglátásban, turizmusban szeretnének elhelyezkedni a nyári hónapokban.

Az egyhetes tengerparti sales camp első bázisa Vodicén volt, innen támadtuk be a környékbeli, dalmát településeket, majd átcuccoltunk Rovinjba, ahonnan az Isztriai-félsziget olyan gyöngyszemeit látogattuk körbe, mint Pula, Opatija, Poreč, Vrsar, Umag vagy Novigrad.

Igaz, hogy energiaigényes dolog napi több száz kilométert levezetni, lesétálni és nagyszámú partneri találkozón részt venni, de ezt mindenképpen kompenzálja a látvány: ahogy az autóval a kéklő Adria mellett haladsz végig, az egy átadhatatlan élmény. A mindennél értékesebb erőforrás, az üzleti információk és kapcsolatok begyűjtéséről, megalapozásáról nem is beszélve. Megtudhattuk például, hogy a tengerparti hotelek, éttermek, apartmanok vegyes tapasztalatokkal rendelkeznek a tavalyi Covid-szezonnal kapcsolatban és hasonlóan vegyesek az elvásárok az idei év vonatkozásában is. A dalmátok egyébként derűsebben, optimistábban élik meg a helyzetet, míg Isztriában óvatosabbak a vállalkozók, de összességében mindenki készült, felújított, tervezett, mert a Covid távozik, a nyár közeleg és vele a turisták is érkeznek majd. Egy Pag-szigeti hotel előtt a konténerben például száz darab tévé és száz matrac csomagolása hevert, ugyanis minden szobát teljesen felújítottak.

A komoly tárgyalások mellett azért a több mint 100 kapcsolatfelvétel között voltak komikus helyzetek is, ilyen volt például az egyik apartman Murterben, akik még annyira szezon előtt voltak, hogy a csöngetésre egy pizsamás bácsi jött ki elénk. 

Opatijában a part mentén húzódó hotelrengeteg közepén bementünk az egyik csillogó szállodába, amelyen patinás betűk hirdették, hogy ez itt a Villa Dubrava. Miután a recepcióssal közöltük, hogy munkaközvetítő cég vagyunk és egy HR-felelőssel szeretnénk beszélni, az úriember megköszörülte a torkát és ezt mondta:

Kezdjük azzal, hogy ez nem szálloda, hanem kórház.

Amikor szétnéztünk, akkor persze már feltűnt az egyik oldalon egy néni pizsamában, a másikon meg egy bácsi járókerettel, de hát nyilván felénk nem így néznek ki a kórházak.

Összességében kijelenthetjük, a Viapan Group lehelyezte egy olyan új üzleti irány alapjait, amelyből a jövőben növekedni tudunk és meghatározó szolgáltatóként tudjuk majd ellátni az Adria-parti vállalkozásokat elsősorban nyugat-balkáni munkavállalókkal.

14

Küldj egy tapsot ha tetszett

14