Összes bejegyzés

Kreatív álláshirdetés minta - így keltsd fel a figyelmet!

Kreatív álláshirdetés minta szöveg

Hogyan írjunk olyan álláshirdetést, ami nemcsak tájékoztat, hanem megszólítja és el is varázsolja a potenciális jelentkezőket? A recruitment marketing világában már nem elég pusztán felsorolni a pozíció követelményeit – a sikeres toborzás kulcsa az, hogy kitűnjünk a hirdetések tengerében.

Ebben a cikkben több mintát és praktikus megoldást mutatunk be, amelyek segítenek megtalálni a megfelelő hangnemet, és megszólítani azokat a jelölteket, akik valóban illeszkednek a vállalkozásához.

Miért fontos a kreatív álláshirdetés?

A mai munkaerőpiacon már nem elég passzívan várni a jelentkezőket. A hatékony recruitment marketing-stratégia készítése során kulcsfontosságú, hogy aktívan megszólítsuk a potenciális munkavállalókat, beleértve a passzív álláskeresőket is. Ők talán éppen nem böngészik az álláshirdetéseket, de a megfelelő üzenet hatására nyitottá válhatnak egy új lehetőségre.

Éppen ezért a jól megírt, kreatív álláshirdetés több előnnyel is jár:

  • Elkülönít a versenytársaktól. Miközben mások sablonos szövegeket használnak, mi már az első pillanattól megmutathatjuk a cég egyedi karakterét.
  • Vonzza a megfelelő jelölteket. Aki pozitívan reagál a kreatív megközelítésre, valószínűleg jobban illeszkedik egy innovatív szervezeti kultúrába.
  • Építi az munkáltatói márkát. A szövegírás és tartalommarketing eszközeivel olyan márkát építhetünk, ami túlmutat az adott pozíción.

A toborzási verseny egyre élesedik

A vállalatok között szinte állandó verseny folyik a tehetségekért a munkaerőpiacon. A jelentkezők tucatnyi hirdetést látnak naponta, és ha az adott álláshirdetés nem szólítja meg őket az első néhány másodpercben, továbblépnek. A hagyományos, “dinamikus csapat”és hasonló, általános megfogalmazások már rég nem működnek hatékonyan.

A toborzási marketing területén egyre fontosabb szerepet kap az online marketing és a közösségi média. 

A jelöltek ott keresnek állást, ahol egyébként is jelen vannak: LinkedInen, Facebookon, Instagramon. Ha a hirdetésünk nem emelkedik ki ezeken a platformokon, óriási lehetőségeket szalaszthatunk el.

Hogyan néz ki egy frappáns álláshirdetés szöveg?

Egy hatékony álláshirdetés nem pusztán egy követelménylista, hanem egy történet. Megmutatja, milyen embereket keresünk, milyen kihívásokra, és miért érdemes csatlakozni hozzánk. A jó szöveg:

  • Beszélgetés jellegű. Közvetlenül szólítja meg az olvasót, mintha négyszemközt beszélgetnénk.
  • Konkrét. Valós projektekről, kihívásokról szól, nem üres frázisokat tartalmaz.
  • Őszinte. A pozíció nehézségeit is megemlíti, nem csak a rózsás oldalát mutatja be.
  • Személyiséget tükröz. Átjön belőle a cég kultúrája, értékrendje.

Hogyan írhatunk ilyen szöveget? Kezdjük azzal, hogy megkérdezzük a jelenlegi csapattagokat: mi tetszik nekik a munkájukban, milyen kihívásokkal találkoznak? Ezek az információk aranyat érhetnek az álláshirdetés megírásakor.

Mit NE írjunk az álláshirdetésbe?

Bizonyos kifejezések és megközelítések szinte garantáltan elriasztják a jó jelölteket:

  • Túlzottan hosszú követelménylisták. Senki sem felel meg tökéletesen 15 különböző kritériumnak.
  • Sablonos kifejezések. A “proaktív hozzáállás”, “dinamikus környezet”, “kihívást kereső” és társaik már eléggé elcsépelt fordulatok.
  • Túl formális hangnem. Manapság a természetes, akár kicsit lazább stílus is vonzó lehet.
  • Irreális elvárások. 3 év tapasztalat egy junior pozícióra vagy belépő szintű fizetés senior szerepkörre riasztóan hathat.

Álláshirdetés sablon: megéri használni?

Jogosan merülhet fel a kérdés: nem lenne gyorsabb egy kész álláshirdetés sablon átírása? Rövid távon talán igen, de hosszú távon pont a sablonok gátolják, hogy igazán kitűnjünk. Ha mindenki ugyanazt a struktúrát használja, senki sem fog kiemelkedni a tömegből.

Ugyanakkor a sablonok jó kiindulópontot jelenthetnek. Érdemes megnézni jól sikerült minta szövegeket, elemezni, mi működik bennük. Aztán tegyük izgalmassá a sajátunkat úgy, hogy az valóban a cégünkről szóljon! A kulcs az egyedi hang megtalálása.

Minta hirdetések különböző pozíciókra - tőlünk

Online marketing szakértőt keresünk

“Unod már a sablonos kampányokat? Nálunk minden projekt új kihívás. Kis csapatunk éppen olyan embert keres, aki nemcsak a Google Ads-ben és a Facebook hirdetésekben profi, hanem élvezi is, amikor adatokból történetet lehet kovácsolni. Ha izgatóbb számodra egy B2B kampány megtervezése, mint a napi rutin, és szeretnél olyan környezetben dolgozni, ahol a jó ötleteid megvalósulhatnak – beszéljünk! Nem ígérünk céges autót, de azt igen, hogy minden héten tanulsz valami újat, és látod majd a munkád hatását.”

Ügyfélkapcsolati munkatársat keresünk

“Szereted az embereket? Mi is. Éppen ezért olyan kollégát keresünk, aki segít ügyfeleinknek eligazodni szolgáltatásaink között – és közben a sokadik telefonhívásnál sem veszíti el a türelmét. Ha számodra a jól szervezett munka nem unalmas, hanem kihívás, és fontosabb a hosszú távú kapcsolat építése, mint a gyors eladás, lehet, hogy te vagy az, akit keresünk. Amit kínálunk: normális munkaidő (tényleg 8 órát dolgozol majd, nem 10-et), alapos betanítás, amíg szükséges, és egy összetartó csapat, ahol segítjük egymást.”

Ezek a minta szövegek jól szemléltetik, hogyan fogalmazhatunk őszintén, közvetlenül anélkül, hogy csorbulna a professzionalizmus. Mindkét példa konkrét képet ad a pozícióról és a cég kultúrájáról.

Egyedi hirdetésekkel segítjük a toborzást!

Ha úgy érzi, a toborzás nem az erőssége, vagy egyszerűen nincs rá ideje, érdemes szakértő segítséget kérni. Komplex toborzási szolgáltatásainkkal nemcsak figyelemfelkeltő álláshirdetéseket készítünk, hanem végigkísérjük az egész folyamatot a pozíció meghirdetésétől a legmegfelelőbb jelöltek kiválasztásáig.

Vegye fel velünk a kapcsolatot, és segítünk megtalálni azokat a munkatársakat, akik tényleg illeszkednek vállalkozása értékeihez és kultúrájához.

0

Küldj egy tapsot ha tetszett

0