Összes bejegyzés

Mi az a rekrutálás?

rekrutálás cover

Ismerje meg a rekrutálás világát, ahol a tehetséget és lehetőséget összekapcsoljuk. Mi a sikeres rekrutálás titka, és hogyan segíthet egy toborzó cég?

A rekrutálás jelentése

A rekrutálás a munkaerő-közvetítő cégek esetében jelenti, hogy aktív szerepet vállalunk abban, hogy megtaláljuk a legmegfelelőbb jelölteket ügyfeleink számára, akik a különféle álláshirdetések és az általunk fenntartott kapcsolatok révén érkeznek hozzánk. 

Ez a folyamat magában foglalja a jelentkezők megszólítását, interjúztatásukat, képességeik és tapasztalataik alapos felmérését, valamint referenciák ellenőrzését. Azáltal, hogy szorosan együttműködünk ügyfeleinkkel, megértjük az igényeiket és elvárásaikat, és így képesek vagyunk megtalálni a legjobb jelölteket az adott pozíciókra. 

A rekrutálás során szakértelmünket és tapasztalatunkat használjuk fel a munkaerőpiac állandó változásainak figyelemmel kísérésére, a jelölteket azonosítva és értékelve, és végül sikeresen összehozva a megfelelő munkavállalókat a megfelelő munkahelyekkel.

Mikor van szükség toborzásra?

  • Növekvő munkaerőigény: Ha a vállalat folyamatosan bővül, új projektek kezdődnek, és az aktuális munkaerő már nem képes megbirkózni a megnövekedett munkamennyiséggel, akkor toborzásra lesz szükség!
  • Szakmai kompetenciahiány: Egy meglévő területet fejlesztene a cég, vagy új irányba bővülne, de nincs meg a know-how?
  • Fluktuáció: Ha magas munkaerőfluktuációval küzd a vállalat, az negatív hatást gyakorolhat a produktivitásra és a működés stabilitására. Ebben az esetben fontos lehet új munkavállalók felvétele a nyitott pozíciók betöltésére!

Helyettesítés vagy nyugdíjazás: Ha egy fontos pozícióban dolgozó munkavállaló távozik a vállalattól, legyen az helyettesítés vagy nyugdíjazás miatt, szükség lehet új személyek felvételére. Ez a fajta rekrutálás célja, hogy biztosítsa a munkafolyamatok folyamatosságát.

A sikeres rekrutálás titka

Akkor lesz hatékony a rekrutálás, hogyha a fennálló igényekhez a megfelelő módszereket választjuk. Korábbi cikkünkben bemutattuk a munkaerő-toborzás eszközeit, az online megoldásoktól kezdve egészen az Ormánságban végzett állástájékoztatókig. De milyen más tényezők lehetnek döntő fontosságúak?

  • Kiválasztási folyamat: Az interjúk és értékelési módszerek gondos tervezése és alkalmazása. Ez lehetőséget ad a jelöltek képességeinek, motivációjának és kulturális illeszkedésének alapos felmérésére.
  • Proaktív kommunikáció: Átlátható és folyamatos kapcsolattartás a jelöltekkel, hogy megerősítsük érdeklődésüket, tájékoztassuk őket a folyamatról és a döntésekről. Ez a munkáltatói márkát is erősíti.
  • Rugalmasság és gyorsaság: A piaci versenyben fontos, hogy gyorsan reagáljunk a jelöltekkel való kapcsolatfelvételre és a döntések meghozatalára. Rugalmasságra van szükség a kiválasztási folyamatban, hogy kiemelkedő jelölteket ne hagyjunk elveszni.
  • Hosszú távú elkötelezettség: A sikeres rekrutálás nem csak a jelölt felvételével ér véget. A munkavállalók beilleszkedése és fejlődése is kulcsfontosságú. A támogatás és fejlesztés biztosítása hosszú távon elkötelezett, motivált munkaerőt eredményez.

Kinek a feladata a munkavállalók toborzása?

ilyen esetekben éri meg a cégen belül tartani a toborzási folyamatokat, és mikor érdemes HR tanácsadóhoz, munkaerő-közvetítőhöz fordulni?

A cégen belüli toborzás előnyei:

  • Közvetlen hozzáférés a vállalat belső erőforrásaihoz és kapcsolataihoz.
  • Mélyebb megértés a vállalati kultúráról és elvárásokról.
  • Csökkentheti a költségeket, amelyek egy külső szolgáltatónak fizetendők lennének.

A munkaerő-kölcsönző/közvetítő hozzáadott értéke:

  • Széleskörű hozzáférés a tehetségekhez és a munkaerőpiachoz.
  • Szakértői ismeretek és tapasztalat a toborzási folyamatban.
  • Idő- és erőforrás-megtakarítás a jelöltek előzetes szűrésével és interjúztatásával.

Új dolgozó felvétele a Viapannal!

Új kollégára van szüksége? Nézze meg kapcsolódó szolgáltatásainkat:

3

Küldj egy tapsot ha tetszett

3