Kommunikációs és készségfejlesztés tréning
- Egyensúlyt az önálló vélemény és mások érdekeinek tiszteletben tartása között.
- Kríziskommunikáció, tárgyalástechnikák, érveléstechnika, ügyfélkommunikáció
- Hatékony és magabiztos (ön)kifejezés minden helyzetben, a kommunikációs tréninggel!
Közhelyként hangozható alapigazság, hogy a kommunikáció, a beszélgetés mindent megold. Hogy ez valóban így legyen, elengedhetetlen az asszertív kommunikáció fejlesztése. Hogyan forduljunk kollégánk felé? Mi számít hatékony kérdésnek? Konkrét példamondatokkal segítjük a kommunikációs tréningen.
Az előrelépés kulcsa - Trénereink gyakorlati tudással és tanácsadással segítik
Trénereink széles módszertani eszköztárának és az előzetes igényfelmérésnek-helyzetfeltárásnak köszönhetően nincs két egyforma megvalósulás. Kommunikálni minden helyzetben szükséges, legyen szó írásban vagy élőben való közlésről. Minden szituációban jelen kell lenni, ehhez szükséges a hosszútávú és kiterjesztett gondolkodás.
Tréningjeink a tematikájukkal is ösztönzik a “dobozon kívül” gondolkodást. A munkaerőhiány, fluktuáció, a munkáltatói márka építésének nehézségei olyannyira sokat emlegetett témák, hogy szükség van arra, hogy ne a szokásos utak, a sablonok mentén gondolkodjunk ezekről.
Miért fontos az asszertív kommunikáció fejlesztése?
Kivel ne fordult volna elő már, hogy a legjobb szándéka ellenére is félreértik vagy nem várt reakciót vált ki kollégájából. Az ilyen helyzetekre is van eszköztár! Kommunikációs tréning gyakorlatok által nem érzi többé eszköztelennek magát.
Az asszertív kommunikáció olyan kommunikációs stílus, amely lehetővé teszi, hogy hatékonyan és hatásosan kommunikáljunk másokkal, miközben tiszteletben tartjuk a saját érdekeinket és jogainkat.
Az asszertivitás révén a szervezet munkatársai kiélezett szituációkban is képesek kialakítani és fenntartani a jó partneri viszonyokat. Az értő figyelem elsajátítása mellett érhető el egy higgadt és eredményes konfliktuskezelés.
A kommunikációs tréning során a résztvevők olyan készségeket sajátíthatnak el, amelyek segítségével hatékonyabban tudják közölni szándékaikat. Ezáltal könnyebben megértik egymást és eredményesebben tudnak együtt dolgozni.
Beszédtechnika, érvelés, hallgatási készség, tárgyalásitechnika és strukturált gondolkodás – csak néhány példa, melyeken javítanak a kommunikációs tréning gyakorlatok.
Kapkodás éles helyzetben? Legyen jelen Ön is tudatosan minden helyzetben, hogy a legjobb döntést hozza meg és közölje sikeresen kommunikációs partnere felé!
Az asszertív kommunikáció fejlesztésének tematikája
A 2 x 16 órás képzés során az alábbi területeket érintjük:
Konfliktuskezelés
- A résztvevő könnyebben fogja felismerni és tudatosítani a konfliktusok keletkezésének mechanizmusait;
- magabiztosabban fogja uralni a konfliktusos helyzeteket és benne a saját viselkedését;
- képes lesz tanulni konfliktusaiból, hogy ugyanazt a hibát/problémát többször ne kövesse el;
- képes lesz megfelelő módszert találni a konfliktus mielőbbi megoldására;
- képes lesz elébe menni bizonyos konfliktusoknak;
- építő módon tudja majd felhasználni a konfliktusokat.
Ügyfélélmény és ügyfélkommunikáció
- A képzésben résztvevők jobban megértik és elfogadják saját állapotuk, hozzáállásuk fontosságát az ügyfélélmény kialakításában;
- képesek lesznek motiváltan tartani magukat, még a nehéz ügyfél beszélgetések közben is;
- megértik az ügyfelek visszajelzéseinek szerepét, fontosságát;
- megismernek olyan technikákat, melyekkel pozitívan tudják befolyásolni pillanatnyi állapotukat;
- nagyobb önbizalommal fordulnak ügyfeleik felé.
Strukturált interjútechnika
- A kompetenciaalapú interjú elhelyezése a kiválasztási mérőeszközök között: mit jelent a kompetencia kifejezés, milyen kompetencia keretrendszerek vannak, és hol van ebben az interjúk helye?
- A kompetenciaalapú interjú felépítése a kérdésektől az interjú kalauzig: hogyan formáljuk meg az egyes kérdéseket, milyen struktúrában tegyük fel a kérdéseket, és miként hozzuk létre az interjú lebonyolításához szükséges interjú kalauzt?
- Kérdezéstechnika és aktív odafordulás
- A kompetenciaalapú interjú lebonyolítása és az interjú-helyzetek csapdái
- A tipikus jelölti magatartások (önfeltárás, öntakarás, taktikus önmegjelenítés) melletti sikeres adatgyűjtés
- Döntéshozatal: miként állítsuk össze a standard kérdésekhez tartozó értékeléseket, és hogyan születik a végső döntés.
- Az interjú-helyzetek csapdái: melyek ezek, és hogyan kerülhetjük el őket?
Tárgyalástechnika
- Ennek során megérti a partnerei kommunikációját és azt, hogy hogyan látják Önt mások;
- belehelyezkedve partnerei helyzetébe, könnyebben tud majd velük bizalmat építeni.
- A spontán kommunikációt segítő technikákkal gyorsabban tud majd reagálni váratlan helyzetekre.
- A tréningtematika képzésként, egyéni program keretén belül is igénybe vehető.
Prezentációs technikák
- A résztvevők magabiztosabb előadóvá válnak,
- megerősítést és visszajelzést kapnak egyéni erősségeikről,
- valamint tippeket, trükköket sajátíthatnak el későbbi önálló prezentációik készítéséhez.
Meggyőzés és érveléstechnika
- A kiemelt értékesítői számok elérésének módszere, annak technikai megvalósítása;
- a tárgyalási folyamat megismerése;
- hatékony nyitás elsajátítása;
- az értékesítés előkészítése, időpont-egyeztetés;
- kérdezési technikák, módszerek elsajátítása;
- kritikus tárgyalási helyzetek kezelése;
- a technikai eszközök szerepe;
- a meggyőzés pszichológiája;
- érthető szakmai érvelés használata, érveléstechnika;
- a gyors prezentáció nehézségei;
- kifogáskezelés;
- zárási technikák;
- utómunkálatok a tárgyalásnál, és azok jelentősége.
Problémamegoldó, asszertív kommunikáció
- A képzés résztvevői képesek lesznek a partneri viszony kialakítására;
- hatékony munkakapcsolatok kialakítására és fenntartására.
- Értő figyelem elsajátítása
- Erőszakmentes kommunikáció használata a mindennapokban
PCM – folyamatkommunikációs modell
- A résztvevők megismerik az egyes személyiségek viselkedési mintázatait és a hatékony megküzdési stratégiákat;
- megértik partnereink igényeit, motivációit, személyiségük belső mozgatórugóit.
- Továbbá a megfigyelt viselkedés alapján következtetni tudnak partnereik személyiségére, erősségeire;
- megértik az emberi kapcsolatok, a sikeres együttműködés és a konfliktusok dinamikáját;
- konkrét szavak szintjén képesek megmondani, kihez milyen „kommunikációs kulcs” illik.
Kommunikációs tréning ára és kapcsolatfelvétel
Kiknek ajánljuk a kommunikációs képzés programját?
Főként toborzó és HR szakembereknek, a call center valamint az értékesítő munkatársaknak a mindennapi munkavégzését teszi hatékonyabbá, hiszen az előrelépés kulcsa a hatásos közlés.
Csapatvezetőknek és felsővezetőknek összeállított, a vállalat sajátosságaira szabott egyedi ajánlatért, kérjük, töltse ki a honlapon található űrlapot.
Magabiztos kommunikáció, minden helyzetben!
Engedélyszámok:
Nyilvántartási szám
B/2020/001994
Engedélyszám
E/2021/000036
Engedélyezési szám
E-000742/2014