Összes bejegyzés

Énmárka fejlesztés - MELÓ-DIÁK Mentorprogram

énmárka

Az énmárka fejlesztése tudatos felkészülés a munkaerőpiacra

Egyre több vállalat számára okoz problémát a munkahelyi generációs konfliktusok kialakulása, azon belül is leginkább a fiatalok munkakezdésének nehézségei.  Hogy közelebb hozzuk a generációkat egymáshoz és a diákokból sikeres karrier kezdőket nevelhessünk elindítottuk a MELÓ-DIÁK Mentorprogramot.

Cégcsoportunk diákokkal foglalkozó brandje a MELÓ-DIÁK. A naponta partnereinknél dolgozó sok ezer munkavállalónk jelentős része diák. Az utóbbi időben saját bőrünkön is tapasztaltuk, hogy valami nagyon megváltozott a fiatalok fejében. Azon kaptuk magunkat, hogy nem értjük egymást. A korábbi üzenetünk, hogy “A Jövődet Építed” hirtelen nem érdekelt senkit. Valamit tehát ki kellett találnunk. A kihívás pedig, hogy hogyan mutassuk meg a fiataloknak a munka értékét úgy, hogy az számukra ne kényszer legyen, hanem élmény. Erre megoldásul született meg a Mentorprogram ötlete, amivel a diák nem csak a jövőjét, de magát építi: kialakul az énmárka. 

Belépés a munkaerőpiacra

A hazai munkanélküliségi ráta a 15-24 évesek körében a 10% körül forgott 2019-ben. - közölte a KSH. Ez a három évvel korábbi adathoz viszonyítva kedvezőbb, sőt azon kevés mutatók egyike, amiben az EU átlag (20,3%) felett teljesítünk. Azonban a probléma ott van, hogy ezen korosztály aktivitási rátája - vagyis azoknak az aránya, kik dolgozni szeretnének - alacsony, a korcsoporton belül 31% (EU átlag: 41,5%). Ennek oka rendkívül szerteágazó, azonban a generáció motivációi iránymutatást adhatnak, ha megfejtést akarunk. A motiváció pedig “egyszerű”: azonnal, gyorsan, én. Ennek elérésében segít a személyes márka. 

A fiatal generációk nem a jövőjüket építik, hanem az “itt és most”-ot, a mát élik meg.

Átalakuló motiváció, új személyes márka

Ezzel harcolni kár, viszont saját nézeteink átformálásával könnyen illeszthetjük cégünk életébe, sőt akár élvezhetjük ennek pozitívumait is. És csak rajtunk - munkáltatókon - áll vagy bukik, hogy megteremtjük-e számukra azt a közeget, amiben a saját mentalitásukkal sikeresek lehetnek! Amiben szerepet kap kap az énmárka, annak meg- és elismerése. A fiatalok úgy nőnek fel, hogy ők a világ közepe. Mi “öregek” örülünk ennek? Nem! De nagyanyáink is furán néztek apáinkra, amikor ők épp hippik akartak lenni. Az idősebb generációk úgy látták, hogy minden nagyon rossz irányba halad. Aztán mégis lett valahogy. A fiatalok számára saját maguk a legfontosabbak, méghozzá itt és most. Nem holnap az unokáink és nem nagyapáink. Én. Most.

Énmárka fejlesztése

A fiatalok motivációja: Az “Én” és a “Mi” találkozása

Vajon akkor most ez azt jelenti, hogy nem lesznek elkötelezett munkavállalóink az Y, Z és Alfa generációk? Dehogy. Csak más kontextusba kell helyeznünk a motiváció fogalmát. 

“Egy fiatal munkavállaló akkor fogja a saját brandünket építeni, ha mi is építjük az övét.”

Vagyis meg kell találnunk a saját érdekeink és a munkavállalóink céljainak keresztmetszetét. Egy Z-t nem fog lázba hozni a tudat, hogy majd egyszer, valamikor kemény munkával csoportvezető lehet vagy neki is lehet céges autója. A lényeg számára, hogy itt és most elismerik-e az ő tálentumát, amit adni tud és tiszteletben tartják-e az ő szabadidejét és privát szféráját. 

Ezért legközelebb, amikor úgy gondoljuk, hogy egy-egy plusz feladatot adunk ki - mert ez fontos a cégnek vagy a csapatnak - akkor ne várjuk, hogy pusztán ezért a tényért (vagy a túlórápénzért) be fogja vállalni egy fiatal. A pénzzel nem erősödik az énmárka. Azt a kompetenciák építik. Ezért az ő fejükben majd az jár, hogy “Oké, legyen… de miért lesz ez jó nekem?”. 

És akkor fogja szívét-lelkét beleadni, ha tudunk neki egy olyan indokot mondani, ami túlmutat a +30% vagy akárhány % túlórapénzen.

Ha egy feladat, tevékenység az ő céljait szolgálja - például egy érdekes projekt, vagy nagyobb felelősséget kap - kizárólag akkor fog lelkesedni.

A Mentorprogram és az énmárka

Elhatároztuk, hogy hidat építünk a generációs szakadék fölé. Egy olyan fél-automata digitális alkalmazássá alakítottuk a diákmunkát, amiben a fiatalok nem kötelességeket teljesítenek, hanem egy nagy játékban vesznek részt. Badgeket gyűjtenek, melyekkel szinteket érhetnek el, közben mérhetik és fejleszthetik a kompetenciáikat. Minden szinten egy-egy certificate-t, igazolást kapnak, amiben objektíven látszik minden ledolgozott munkaóra és fejlesztett kompetencia. Ezek után, tanulmányaik végeztével már nem kell azon gondolkodniuk, hogy mit írjanak az önéletrajzukba. 

Az egy soros munkatapasztalatok és klisék helyett kvázi egy útlevelet kapnak a diákmunkások a kezükbe, mellyel könnyebben nyerik el leendő munkaadójuk bizalmát - kvázi egy nyomtatható énmárka kerül majd a kezükbe.

A MELÓ-DIÁK Mentorprogram 2017 február 1-én indult, 200.000 regisztrált diákkal, akiknek zöme már rendelkezik munkatapasztalattal. Az még a jövő zenéje, hogy hogy fogják használni a fejlesztést a felhasználók, azonban mindent megteszünk a felhasználói élmény maximalizálása érdekében. Folyamatosan mérjük az aktivitást, rendszeres visszajelzést kérünk és havi szinten fejlesztjük az újításokat.

Tehetségutánpótlás a cégeknek

Azzal, hogy mérjük és fejlesztjük a diákok kompetenciáit egyben a partnereinknek is kedvezünk, hiszen később pontosan látják, hogy kik a legjobbak, akiket utána érdemes lesz tovább foglalkoztatni. Ezért is vallja sok cég, hogy a diákmunka az egyik legjobb forrása a tehetségek utánpótlásának, hiszen már bevált, betanult és kipróbált munkavállalókat vehetnek fel. A MELÓ-DIÁK partnereinek a későbbiekben arra is lehetőségük lesz, hogy egy-egy vezető a diákokat értékelje a Mentorprogram rendszerében, ezzel is gazdagítva a munkavállalók profilját: ezzel válik majd teljessé a személyes márka!

Ki vehet részt a MELÓ-DIÁK Mentorprogramban?

Bárki. A velünk dolgozó diákok automatikusan bekerülnek a rendszerbe. A partnereink ezáltal folyamatosan a legmotiváltabb, legnaprakészebb diákmunkaerőt kaphatják.

A Mentorprogramba a diákok a mentorprogram.melodiak.hu oldalon tudnak regisztrálni, a cégek pedig a http://melodiak.hu/cegeknek oldalon tájékozódhatnak az együttműködésről. 

6

Küldj egy tapsot ha tetszett

6