Összes bejegyzés

Időgazdálkodás, hogyan oszd be az idődet

Időgazdálkodás tippek

Nem megy az időgazdálkodás?

Sok a munka, nem tudod beosztani az idődet, el vagy csúszva, és mindenki rád vár állandóan? Az alábbi tippek segítenek abban, hogy időt nyerj és hatékonyabban dolgozz, és ehhez mindössze csak néhány apróbb változást kell tenned.

Időgazdálkodás alapok

Találd meg, melyek azok a kulcsfeladatok, amelyek a leginkább hatással vannak a munkád egészére és az időgazdálkodásra, és ezek elvégzésére figyelj fokozottan. Minden munkának vannak olyan részei, amelyek az alapokat adják, amelyek a legfontosabbak, amelyekből minden más következik. Pl. az értékesítőknél ilyen lehet az üzleti partnerekkel való jó kapcsolat építése, míg más munkakörökben a precíz adminisztráció lehet mérvadó. A lényeg, hogy átgondold és megtaláld, mi a legfontosabb a te munkakörödben, és erre koncentrálj a leginkább.

Hatékony időmenedzsment

Sokan panaszkodnak arra, hogy állandóan túllépik a munkaidőt, túlóráznak, otthonról is dolgoznak, és nem érnek a feladataik végére. Nekik teljes csőd az időgazdálkodás. Ezzel szemben viszont érdemes átgondolni, mit csinálsz egész nap az irodában; kezdd el tudatosan figyelni, mennyire terelődik el a figyelmed a konkrét munkavégzésről. Hányszor mész ki kávézni, beszélgetni, hányszor kezdesz cikkeket olvasni vagy csak magad elé bámulni? Amennyiben hatékony akarsz lenni, törekedj arra, hogy minél kevesebbszer foglalkozz mással a munkahelyeden, koncentrálj a feladatokra, ne hagyd, hogy elterelődjön a figyelmed, ezzel a munkahelyen töltött időt is csökkentheted.

Listázás: az időgazdálkodás kulcsa

Ha szétcsúsznak a napjaid, készíts minden reggel listát a teendőidről, és kezd a fajsúlyosabb feladatokkal. Ess túl ezeken, amikor még friss vagy, később, amikor fáradsz, akkor foglalkozz a könnyebb feladatokkal. Az időgazdálkodás listától ne térj el, tartsd be a sorrendet! Eleinte írd a feladatok mellé, mennyi időt szánsz rájuk, majd ezt vesd össze a tényleges idővel. Ez később segíthet jobban szervezni, és ügyesen beosztani az idődet.

Nem kell a folyamatos csekkolás - plusz tipp a jó időmenedzsmenthez

A legtöbb információ e-mailen érkezik, ennek ellenére felesleges minden percben ellenőrizni, nem érkezett-e egy új levél. Sokan érzik azt, hogy folyamatosan a telefonjukon vagy valamilyen más eszközön kell lógniuk, időben elolvasva a fontos információkat, kéréseket. Ez viszont sokszor éppen ellentétesen hat, mert folyamatosan kizökkent az éppen végzett aktuális feladataidból, felborítja a fontossági sorrendet, összezavar. Felesleges stresszt is okozhat, amivel szintén elterelődik a figyelmed, nem tudsz koncentrálni, és rendesen elvégezni egy-egy feladatot, mert már azon jár az eszed, hogyan fogod megoldani a frissen érkezettet. Így már könnyebb lesz az időmenedzsment!

2

Küldj egy tapsot ha tetszett

2