Nőj fel nálunk! – interjú a Viapan gyakornokaival – 1. rész
A Viapannál hiszünk abban, hogy a jövő sikerének kulcsa a tehetséges utánpótlásban rejlik. Ezért is hoztuk létre a “Nőj fel nálunk!” programot, amelynek hála a fiatal tehetségek gyakorlati tapasztalatokat szerezhetnek, fejleszthetik személyes és szakmai készségeiket, miközben megismerkedhetnek a vállalati kultúrával és a különböző folyamatokkal.
Cikksorozatunk első részében Németh Reginával, a Viapan Group vezetői asszisztensével beszélgetünk
- a programban való részvételéről,
- személyes céljairól és motivációjáról,
- valamint az első hónap tapasztalatairól és élményeiről.
Mesélj egy kicsit magadról és a tanulmányaidról!
Németh Reginának hívnak, a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karának harmadéves hallgatója vagyok Gazdálkodási és menedzsment szakon. Mindig is érdekelt az üzleti világ működése, ezért már a középiskolai tanulmányaim alatt eldöntöttem, hogy közgazdaságtant fogok tanulni Pécsett. Jelenleg a Viapan Groupnál végzem gyakornoki pozíciómat vezetői asszisztensként, ahol a Nyugdíjas Szövetkezet elnökének munkáját támogatom. Eddigi tanulmányaim alatt számos szakmai ismeretre tettem szert, s ezeket a jövőben is szeretném kamatoztatni a gyakornoki munkám során.
Hogyan találtál rá a Viapanra és a “Nőj fel nálunk!” programra? Miért döntöttél úgy, hogy jelentkezel?
A Viapan gyakornoki programjára a PTE Openup felületén bukkantam rá, amikor szakmai gyakorlati lehetőségek után kutattam. Fontos volt számomra, hogy olyan vállalatnál dolgozhassak, ahol különböző toborzási-kiválasztási folyamatokban vehetek részt, beleláthatok a partnercégekkel folytatott együttműködésekbe, és fejleszthetem vezetői készségeimet.
Milyen volt a kiválasztási folyamat? Mennyi ideig tartott és milyen kihívásokkal szembesültél?
A kiválasztási folyamat zökkenőmentesen zajlott. Az önéletrajzom és a motivációs levelem beküldése után már egy héten belül megkerestek telefonon, s egyeztettünk egy személyes interjút. Az interjún kérték, hogy meséljek magamról, a tanulmányaimról és korábbi munkatapasztalataimról. A következő héten pedig már vissza is jeleztek, hogy engem választottak.
Hogyan zajlott az onboarding folyamat és mennyi időt vett igénybe a betanulás?
Elsőként a vezetőmmel egyeztettünk a kezdési dátumról, valamint kitöltöttem egy adatlapot a személyes adataimmal. Már az első napon saját céges telefon és laptop várt az asztalomon, ami nagyon jó benyomást keltett bennem. Az első napokat ismerkedéssel, a mindennapi feladatok áttekintésével és a vállalat működésének megismerésével töltöttem. Személyes útmutatást és oktatóanyagokat is kaptam, amelyek ugyancsak segítettek gyorsan beilleszkedni a vállalati környezetbe. Egyszóval az onboarding is gördülékenyen zajlott. Mindemellett úgy gondolom, hogy a betanulás egy soha véget nem érő folyamat, hiszen mindig adódhatnak váratlan helyzetek és újdonságok, amelyekhez alkalmazkodni kell.
Milyen feladatokat bíztak rád eddig és milyen együtt dolgozni a vezetőkkel?
Az adminisztratív teendők mellett hirdetések készítésével és feladásával foglalkoztam. Emellett a Viapan kirendeltségeire is ellátogattam, ahol meetingeken és partneri egyeztetéseken vehettem részt, amelyekről összefoglalókat is írtam. A vezetőkkel való együttműködés pedig különösen izgalmas és inspiráló számomra. Megfigyelhetem a mindennapjaikat, s különböző vezetői készségeket sajátíthatok el. Visszajelzéseik irányt mutatnak a további fejlődésemhez és segítenek kialakítani saját vezetői stílusomat a jövőre nézve.
Milyen tapasztalatokkal és élményekkel gazdagodtál az első hónap során?
Ez az egy hónap rengeteg új tapasztalatot és élményt hozott. A vezetői és kommunikációs készségek mellett kiemelném a vezetőkkel, kollégákkal, partnerekkel és ügyfelekkel folytatott interakciókat. Olyan kompetenciákat sajátíthattam el, mint a stratégiai gondolkodás, a rugalmasság, az időmenedzsment vagy a tárgyalástechnika. Egy partneri egyeztetés során pedig mindkét oldal szemszögéből átláthattam az együttműködések céljait, igényeit, és részt vehettem a további toborzási folyamatokban is.