Motivációs levél ötletek
Milyen a tökéletes motivációs levél?
A motivációs levél küldése a legtöbb jelentkező számára a mai napig kényes témának számít. Pontosan hová helyezzük a dokumentumot? Csatoljuk, vagy az önéletrajzzal egyben továbbítsuk azt? Mire kell ügyelnie az álláskeresőnek, ha virtuális levelével valódi állást szeretne „nyerni”?
A motivációs levél angol kifejezése cover letter (tükörfordításban: fedőlevél) jól mutatja, hogy a levelet az önéletrajz fölé kell tenni, s azzal együtt elhelyezni a borítékban. E szabály azonban nem nyújt iránymutatást, mihez is kezdjünk a motivációs levéllel, ha azt az interneten kell elküldeni.
Motivációs levél - ötletek, ha sikeres akarsz lenni!
Legjobb megoldás, ha a motivációs levelet és az önéletrajzot külön, csatolt fájlként küldöd el. Így ugyanis a kiválasztást végzőnek lehetősége van arra, hogy csak az önéletrajzot nyissa meg, ha csupán azt kívánja látni, illetve a dokumentumok minden nehézség nélkül nyomtathatók. Természetesen a levelet ebben az esetben sem illik üresen elküldeni: a „mellékelten küldöm a dokumentumokat” szöveg mellé a megszólítás és elköszönés kijár a címzettnek. Az e-mail tárgy mező kitöltését sem helyes elfelejteni, ha pedig a hirdetésnek van referenciaszáma, az sem hiányozhat.
Tulajdonképpen az sem szarvashiba, ha a nem két különálló fájlt csatolsz, hanem egy fájlban küldöd az önéletrajzodat és a motivációs leveledet. Viszont jó eséllyel kizáró hiba lehet, ha a csatolt fájlok elnevezése ékezeteket tartalmaz, mert a multinacionális cégek levelezőrendszerei gyakran nem tudják kezelni az ékezetes fájlneveket.
Kísérőlevél minta alapján?
Sokan keresnek kísérőlevél mintákat a neten. Inspirációnak jó lehet, de óvatosan. Ügyelni kell arra is, hogy a motivációs levelet a pályáztató cégre szabottan írd meg, ugyanúgy, mint a hagyományos, postai úton küldött változatnál. A kiválasztást végző szakemberek jól tudják, hogy az internetes álláskeresés lehetőséget kínál a pályázónak arra, hogy rövid idő alatt, nagy mennyiségben „szórja szét” önéletrajzát és motivációs levelét anélkül, hogy átgondolná, valóban akar-e/képes-e helytállni a meghirdetett pozícióban.
A cégre, hirdetésre szabott motivációs levéllel viszont arról győzöd meg a kiválasztást végzőt, hogy célzottan és átgondoltan jelentkeztél az álláshirdetésre. Így jelentős előnyhöz juthatsz azokkal szemben, akik a sablonos megoldást választják.